D’acord amb el que estableix l’article 141 de la Llei 14/2023, del 3 de juliol, del text consolidat del Codi de l’Administració, el Comú d’Andorra la Vella ha regulat la titularitat i els continguts de la Seu electrònica a l’Ordinació del 20-4-2023 reguladora de l’Administració electrònica.
L’article 7 de l’Ordinació estableix el següent:
1. La Seu electrònica és l’adreça electrònica del Comú, a través de la qual la persona interessada accedeix a la informació, als serveis, als tràmits electrònics, així com als expedients administratius dels quals en sigui part.
2. La Seu electrònica és titularitat del Comú. La seva gestió i administració corresponen a l’àrea encarregada dels tràmits administratius.
3. La Seu electrònica es troba disponible a l’adreça electrònica https://seu.andorralavella.ad/ i per mitjà de l’enllaç disponible des del portal electrònic del Comú. Mitjançant acord de la Junta de Govern, publicat al Butlletí Oficial del Principat d’Andorra es pot modificar la ubicació electrònica de la seu, així com crear altres seus electròniques dependents.
4. La Seu electrònica està disponible cada dia de l’any i durant les vint-i-quatre hores del dia, excepte per una situació extraordinària o per incidències tècniques, i es regeix per la data, l’hora i el calendari oficial corresponent a la parròquia d’Andorra la Vella.
5. El funcionament de la Seu electrònica se subjecta als principis enunciats a l’article 3, i si escau, a d’altres que siguin d’ús generalitzat.
6. Mitjançant acord de la Junta de Govern, es poden determinar les instruccions tècniques necessàries per garantir el funcionament de la Seu electrònica d’acord amb els principis d’aplicació.
Igualment, l’article 8 i en referència als continguts i serveis disponibles a la Seu electrònica, indica que:
1. La Seu electrònica posa a disposició dels ciutadans el contingut següent:
a) Identificació de la Seu electrònica i de la seva titularitat.
b) Identificació de la data, l’hora i el calendari oficial.
c) Relació de procediments disponibles, amb una fitxa descriptiva així com l’accés directe a la seva tramitació.
d) Accés a l’entorn de la publicació d’edictes electrònics.
e) Informació sobre l’oferta pública de treball en l’àmbit del Comú.
f) Accés al perfil del contractant i altres serveis.
g) Informació dels tràmits que es poden fer mitjançant el registre electrònic.
h) Accés al registre electrònic, al calendari de dies inhàbils a efectes del còmput de terminis administratius i a l’ampliació de terminis eventualment derivada dels errors del sistema de registre.
i) Accés a la informació sobre els formats dels documents admissibles en el registre.
j) Espai per formular consultes, suggeriments i queixes, en el que s’indica la possibilitat d’utilitzar mitjans no electrònics amb els mateixos efectes.
k) Sistemes d’identificació i signatura electrònica que s’admeten en els serveis, procediments i tràmits disponibles des de la seu.
l) Accés a les notificacions electròniques.
m) Utilitats per a la verificació de documents electrònics.
n) Informació sobre protecció de dades personals.
2. Quan, per situacions extraordinàries o incidències tècniques, la Seu electrònica no pugui estar disponible, el Comú ho anuncia amb la màxima antelació possible a la mateixa seu i als canals de consulta alternatius existents, indicant la durada prevista de l’aturada.